בבלוג זה תוכלו לקרוא הכל על עולם המחשבים וההייטק

מתקפות סייבר שחייבים להכיר

זה נראה לעיתים כמו סרט אימה, אבל זו המציאות. מתקפות הסייבר צוברות תאוצה, מחבלות בבסיסי נתונים, רודפות אחר משתמשים, מפיצות חומר הרסני ברחבי הרשת ודורשות כופר. כתוצאה מההתקדמות הטכנולוגית וההתחכמות של האקרים המסבים נזק עצום, עלה הצורך בהגנת המערכות על ידי אנשי אבטחת מידע מקצועיים. לפניכם 4 מתקפות סייבר שהשפיעו על תחום אבטחת מידע והוכיחו שאם לא מתמגנים היטב, ההיסטוריה חוזרת על עצמה שוב ושוב.

WannaCry – המחשבים כבני ערובה

אחת ממתקפות הסייבר הגדולות של התקופה האחרונה – הפצת תוכנת הכופר WannaCry במאי 2017 אשר פגעה ביותר מ-230,000 מחשבים במעל 150 מדינות בעולם. התוכנה למעשה הצפינה חומר על גבי מחשבים וכדי לבצע לפענוח, דרשה ממשתמשים 600 דולר בביטקוין. בין נפגעי התוכנה ניתן למצוא את חברת התקשורת הספרדית Telefonica, בתי חולים של שירות הבריאות הלאומי הבריטי, חברת הרכבות הגרמנית דויטשה באן ועוד גופי ענק והכניסה את כולם לכוננות.

The Shadow Brokers – אשפי ההדלפות

אחד הפחדים הגדולים של ארגונים הוא שחומר רגיש יזלוג החוצה. זה בדיוק מה שניסתה לעשות קבוצת ההאקרים The Shadow Brokers, שעומדת מאחורי מספר הדלפות, בין היתר של כלי אקספלויט שנגנבו מה-NSA, קוד פיצוח קבצים מוצפנים ועוד.

הדלפות הן בין מתקפות הסייבר הנפוצות. הילרי קלינטון עצמה היתה חשופה להדלפות במהלך תקופת הבחירות, לא של הקבוצה הנ"ל אלא לפריצה שמיוחסת לרוסיה – המיילים ששלחה הודלפו ופורסמו באתר ויקיליקס. עוד מקרה מוכר של הדלפות הוא כתוצאה מבאג שנוצר בחברת Cloudflare.

מתקפה על חשבונות יאהו – פריצת ענק ברשת

מיליוני חשבונות יאהו נפרצו במתקפת סייבר ענקית בשנת2016 וכללו גניבת מידע ממשתמשים. בין היתר, נלקחו מספרי טלפון, שאלות ותשובות אבטחה, תאריכי לידה וסיסמאות. פריצה לדאטה כזאת גדולה גרמה נזקים רבים ליאהו לרבות פגיעה בשווי החברה ותביעות משפטיות מצד משתמשים.

לאן נעלם הכסף – התוכנה הזדונית BlackPOS

אף אחד לא רוצה לצאת לקניות ולגלות שהאשראי שלו נגנב בלי שהוא שם לב ויעשה בו שימוש. אבל כך קרה בשנת 2014 כאשר האקר רוסי מכר את תוכנת BlackPOS. דרך התוכנה שהותקנה בין היתר במסופי אשראי של רשת טרגרט האמריקאית, נגנבו כמאה מיליון כרטיסי אשראי.

מתקפות הסייבר הללו מוכיחות שכולם פגיעים וחשופים, מארגוני ענק ועד משתמשים פרטיים. בעידן בו מידע רגיש שמור בענן, חשוב יותר מתמיד לייצר תוכנית הגנה. על פי הערכות, פשעי הסייבר עולים לכלכלה העולמית מעל 400 מיליארד דולר בשנה ולכן האסטרטגיה הטובה ביותר של ארגונים כיום היא לשכור לוחמי סייבר מטעמם אשר יבלמו ריגול תעשייתי, יעצרו גניבת כסף מחשבונות וידעו להתמודד עם פריצות מורכבות.

קורס לימודי סייבר יכניס אתכם לתחום אבטחת מידע וסייבר. הקורס מגן סייבר מכשיר את הסטודנטים לנהל חומות מגן, לשלוט בהשראות, ליישם טכנולוגיית הצפה ולהשתמש כהלכה במוצרי הגנה, הקשחת שרתים ועמדות קצה ומיומנות בכלים מתקדמים למניעת התקפות סייבר מכל הסוגים: זיופי כתובות, פישינג, התקפות XXS ועוד. הדרך הנכונה להשתלב בתפקיד מבוקש עם שליחות, עניין ואתגרים בלי סוף.

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הייטק? השאירו פרטים

רוצים לעבוד בהייטק? למה אתם מחכים? השאירו פרטים!

קטגוריות

מאמרים אחרונים